Jumat, 16 Juli 2010

Palestin..menang atau mati syahid

Palestin mengajar kita erti hidup yang sebenar. Hidup untuk berjuang. Hidup untuk menegakkan kebenaran. Dengan kesempitan waktu untuk menikmati hidup ini mereka lebih terasa kebahagiaan yang sebenar. Bekalan elektrik yang terputus, bekalan makanan yang semakin hari semakin kurang, pakaian yang semakin hari semakin rosak..mereka meneruskan kehidupan seperti biasa supaya anak-anak tidak ketinggalan dalam pelajaran. Bahkan dilaporkan Palestin telah menghasilkan sekitar 15000 penghafal al-quran sepanjang peperangan ini. Anak-anak tidak disibukkan dengan hiburan media bahkan memerhati ayah, ibu dan jiran tetangga sibuk dengan memikirkan perjuangan membebaskan Palestin daripada kekejaman Israel laknatULLAH alaihim.
Di Malaysia, kelalaian masyarakat terhadap kenikmatan dan keselesaan duniawi membawa anak-anak ke lembah kerosakan. Kes buang anak, pergaulan teruna dara yang tiada sempadannya ditambah lagi dengan hidangan hiburan yang mengasyikkan..amat menyedihkan.
Malaysia diserang hebat sebenarnya. Buktinya ramai yang telah mati... mati hatinya...
Jika di Palestin matinya mati syahid tetapi di Malaysia jika mati dalam keadaan diri diserang fikrah dan fahaman jahat mereka....adalah mati yang sia-sia... nauzubILLAHI min zalik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar